Anpassa samtyckesinställningar

Vi använder cookies för att hjälpa dig att navigera effektivt och utföra vissa funktioner. Du hittar detaljerad information om alla cookies under respektive samtyckeskategori nedan.

De cookies som är kategoriserade som "Nödvändiga" lagras i din webbläsare eftersom de är nödvändiga för att möjliggöra de grundläggande funktionerna på webbplatsen.... 

Alltid aktiv

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Inga cookies att visa.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Inga cookies att visa.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Inga cookies att visa.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Inga cookies att visa.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

Inga cookies att visa.

IT-nyheter från

OJCO Secure IT

Amazon satsar för fullt på AI – över alla affärsområden

Molnintäkterna i Amazons molnbolag AWS ökade med 12 procent under andra kvartalet – snabbare än de flesta väntat sig, rapporterar CNBC.

– Medan kunderna har fortsatt att optimera under det andra kvartalet, har vi börjat se fler kunder skifta fokus mot att driva innovation och föra nya arbetsbelastningar till molnet, sa Andy Jassy, Amazons vd och tidigare chef för AWS, vid ett konferenssamtal med analytiker i samband med att rapporten släpptes.

Han framhöll också att initiativ kring generativ AI nu finns med i alla delar av företagets verksamheter, skriver The Verge.

Initiativen handlar om att bli mer kostnadseffektiva och strömlinjeformade internt men också om att förbättra kundupplevelsen.

– Det gäller i vår Stores-verksamhet, det gäller i vår AWS-verksamhet, det gäller i vår reklamverksamhet, det gäller i alla våra enheter – och ni kan bara föreställa er vad vi arbetar med när det gäller Alexa där – det gäller i vår underhållningsverksamhet … varenda en. Det kommer att vara kärnan i det vi gör. Det är en betydande investering och fokus för oss, säger Andy Jassy.

 

Akriv - Nyheter