Välj en sida

FAQ

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Behöver du svar på frågor? Nedan listas de mest vanliga frågor hos OJCO

Kortaste avtalstiden?

Beroende på vilken produkt/tjänst som det gäller så är lägsta avtalstiden 1 kalendermånad.

Kan man vara ansluten till andra leverantörer om man är ansluten till OJCOs tjänster?

Ja, OJCO kan även användas såsom ett stöd för säkra anslutningar till andra leverantörers produkter/tjänster.

Har OJCO proaktiva tjänster som ökar upp tiden samt sänker supportkostnaden genom att behovet minskar?

Ja, OJCO tillhanda håller proaktiva tjänster med inriktning på just omfrågat.

Måste OJCO komma ut till kunden för att supportera åtgärda brister?

OJCO löser de flesta supportbehoven/felrapporteringarna med tillhandahållandet av så kallade distans/support klienter.

Vad är en RDS server?
Enklast förklarat ett virtuellt skrivbord där ni installerar era program och spar era filer. Skrivbordet kommer ni åt varifrån som helst bara ni har en internetanslutning. Allt ni lägger på skrivbordet är skyddat med NGTP brandväggar och vi tar backup på allt innehåll.
Varför är en RDS server hos OJCO säkrare än att arbeta lokalt på datorn?
Med RDS servern får ni en central hantering/lagring av företagets program och filer. Ni spar ingen data på arbetsstationerna. Ni blir inte beroende av någon specifik arbetsstation. Om en arbetsstation blir stulen försvinner ingen känslig data. RDS servern är placerad i en säker miljö skyddad av NGTP brandväggar.
Vad behöver jag för att koppla upp mig?
Du behöver en internetanslutning och det är inga krav på en hög bandbredd. Det går lika bra att ansluta inom som utanför Sverige.
FrĂĄn vad kan jag koppla upp mig?
Du kan använda vilken enhet som helst som har en RDS klient. I Windows är den inbyggd som standard. För Mac och telefoner/plattor finns appen ”RD Client” att ladda ner gratis.
Vad är Zero-days?
Zero days är virus som fortfarande inte är upptäckta som traditionella virusskydd inte hittar. Idag är det enkelt ta ett befintligt virus och göra en lite förändring som ändrar strukturen och blir ett ”nytt” oupptäckt virus. Det enda skyddet mot Zero-days är Sandblast tekniken.
Vad är SandBlast?
Sandblast är en teknik där man testkör filer en i ”virtuell” miljö för att upptäcka om filen innehåller skadlig kod innan filen levereras till användaren. Processen sker i bakgrunden utan att användaren märker det.
Är OJCOs servrar placerade i Sverige?
Ja, vi garanterar att all data ni lägger i våra datacenter är i Sverige.
Vi har olika molntjänster idag. Hur hanterar ni det?
Vi knyter samman tjänsterna på ett säkert sätt där ni utgår från RDS servern.
Hur länge har OJCO arbetat/tillhandahållit Serverbaserade lösningar såsom RDS/Terminalserver samt Citrix?
I mer än 17 år.
När hjälpte OJCO en kund att förbinda en Serverbaserad/Citrix lösning i utlandet med Sverige första gången?
Första gången var år 2002.
Har OJCO hjälpt en kund att sätta upp en serverlösning i Kina?
Ja, ĂĄr 2007.
Jag behöver logga in 2 gånger för att komma in på mitt virtuella skrivbord, varför?
När du loggar in bör du använda dig av Internet Explorer och tillåta ett plugin som dyker upp längst ner på sidan. Sedan väljer du ”This is a private computer”. Då behöver du endast logga in 1 gång.
Jag tappar uppkopplingen till mitt virtuella skrivbord väldigt ofta under en kort period, vart ligger felet?
Innan du kontaktar oss på OJCO bör du kontrollera om du har en stabil internet förbindelse. Detta gör du smidigast på www.bredbandskollen.se eller www.speedtest.net och håll utkik efter din ping, den bör inte överstiga 80ms.
Det tar väldigt lång tid att logga in, vad bör jag göra?
Kontrollera att du har en stabil internet förbindelse. Detta gör du smidigast på www.bredbandskollen.se eller www.speedtest.net och håll utkik efter din ping, den bör inte överstiga 80ms. Kontakta OJCO om förbindelsen visar sig vara stadig.

FICK DU INTE SVAR PĂ… DIN FRĂ…GA?

Fyll i din information nedan så återkopplar vi till dig och din frågeställning så fort vi kan.